Grading scale

Tabela 1: Area of knowledge: humanities

Oceny w skali używanej w danej instytucji (od najwyższej do najniższej zaliczającej)

Grading scale (from the highest to the lowest passing)

Procentowy udział każdej z wystawionych ocen w porównaniu z liczbą całkowitą ocen zaliczających

Percentage of a mark given  in an overall number of passing grades in a reference group (round up)

Procent skumulowany wystawionych ocen zaliczających

Cumulative percentage of passing grades

5

25%

25%

4,5

14%

39%

4

25%

64%

3,5

16%

80%

3

20%

100%

Liczba ocen/ number of grades: 4709

 

 

Tabela 2: Area of knowledge: social sciences

Oceny w skali używanej w danej instytucji (od najwyższej do najniższej zaliczającej)

Grading scale (from the highest to the lowest passing)

Procentowy udział każdej z wystawionych ocen w porównaniu z liczbą całkowitą ocen zaliczających

Percentage of a mark given  in an overall number of passing grades in a reference group (round up)

Procent skumulowany wystawionych ocen zaliczających

Cumulative percentage of passing grades

5

38%

38%

4,5

14%

52%

4

20%

72%

3,5

10%

82%

3

18%

100%

Liczba ocen/ number of grades: 23843

 

 

Tabela 3: Area of knowledge: technical studies

 

Oceny w skali używanej w danej instytucji (od najwyższej do najniższej zaliczającej)

Grading scale (from the highest to the lowest passing)

Procentowy udział każdej z wystawionych ocen w porównaniu z liczbą całkowitą ocen zaliczających

Percentage of a mark given  in an overall number of passing grades in a reference group (round up)

Procent skumulowany wystawionych ocen zaliczających

Cumulative percentage of passing grades

5

24%

24%

4,5

12%

36%

4

22%

58%

3,5

16%

74%

3

26%

100%

Liczba ocen/ number of grades: 12411

 

 

ECTS Grade Polish grade Definition
A 5 EXCELLENT outstanding performance with only minor errors
B 4,5 VERY GOOD above the average standard but with some errors
C 4 GOOD generally sound work with a number of notable errors
D 3,5 SATISFACTORY fair but with significant shortcomings
E 3 SUFFICIENT performance meets the minimum criteria
FX 2 FAIL some more work required before the credit can be awarded
F 2 FAIL considerable further work is required